lauantai 11. lokakuuta 2014

Hei!

Onpas tästä pitkä aika kun olen viimeksi kirjoittanut. Paljon on tapatunut ja tästä tulee varmaan aikamoinen kuvaspämmi.

Viime postauksessa lupailin kuvia koulustani. Kouluni siis on Internationella Engelska Gymnasiet ja käyn draama-linjaa. Opetus on englanniksi paitsi tietysti ruotsin tunneilla. Minulla on vähän erikoisia aineita esim. Pedagogical Leadership ja Esthetic Communication. Vielä en ole ihan täysin ole ymmärtänyt mitä me käytännössä tehdään pedagogiikassa, mutta esteettinen kommunikaatio muistuttaa peruskoulun kuvistunteja... Teemme nyt maskeja ja voin myöhemmin laittaa kuvan siitä kun se on valmis.








Tässä vähän maisemia kouluni läheltä. Koulun oppilaat on jaoteltu neljään eri tupaan, Russell House, Pavlov House, King House ja Curie House. Itse kuuluun Russell Houseen. Tuvilla on samat väritykset kuin Harry Potterissa. Russellin väri on vihreä. Tupien välillä järjestetään kaikenlaisia kisoja. Tällä hetkellä harjoittelemme  kuorokisaa varten. Koko tuvan pitää siis laulaa ja sitten paras esitys palkitaan pokaalilla. Kisojen takia meidän täytyy ostaa kaikenlaisia vaatetuksia, joissa on oman tupamme logo ja värit. Kaikista pakollisin vaatetus on kravatti. 


Meillä oli koulukuvaukset muutama viikko sitten. Se oli aika hauskaa, mutta erosi vähän Suomen koulukuvauksista mm. sillä, ettei täällä ilmeisesti ilmoittauduta koulukuviin etukäteen. Sain itse valita sitten omat taustani kuvalle ja minusta kaikista hauskin tauska oli tämä:
Sopii minulle täydellisesti.

Ostin itselleni pelin, jota olen odottanut monta kuukautta. Super Dangan Ronpa 2 tuli myyntiin 6.9. mutta en ollut yhtä nopea kuin viimeksi (Silloin olin vaanimassa kaupassa ennenkuin koko peli oli sinne tuotu) ja sen ostaminen viivästyi noin viikon. Sattumalta menin eräänä päivänä pelikauppaan ja näenkin pelin siellä. Olin onnekas.
Päätin ettei minulle käy samalla tavalla kuin viimeksi (pelasin ykköstä yli 8kk), joten yritän päästä pelin läpi mahdollisimman nopeasti.
Rakastan tätä peliä.

Kävin kouluni kanssa katsomassa teatteriesitystä "Liv Strömquist tänker på dig". Se oli varsin erikoinen moderni teatteriesitys, josta en ymmärtänyt mitään. Se oli täysin sekopäinen. Näyttelijät mm. ryömivät toistensa paitojen alle ja alkoivat laulamaan Britney Spearsia. Minun piti kirjoittaa siitä analyysi teatteriin ja se oli aika ongelmallista. Keksin siihen jotain diipadaapaa, toivottavasti hyväksyvät sen...

Sain myös todella hienon paidan! Tuo paita on tällä hetkellä lempipaitani.

Näkemisiin!
Ensi kerralla voisin spämmiä kuvia Tukholmasta. Ne ovat ihan hienoja!





1 kommentti: