keskiviikko 3. joulukuuta 2014

Coniin vaikka väkisin!!!


Pitkästä aikaa kirjoittelen, ja vielä pidempi aika on kulunut siitä kun olen puhunut cosplaysta! Nyt korjaan tämän vääryyden!

Yukicon pidetään Espoossa 10.-11.1.2015 ja sinne minäkin olen tulossa! Tosin lipun hankkiminen oli vähän outo prosessi. Ystäväni Mia ja minä jäimme ensiksi ilman lippuja, sillä coni myytiin loppuun kolmessa minuutissa. Jäimme vähän raapimaan päitämme ja miettimään että mitäs nyt tehdään. Mia kuitenkin huomasi, että ryhmäkilpailuhan on vielä auki ja jos osallistuu siihen saa ilmaisen lipun sunnuntaille, sekä alennetulla hinnalla lipun lauantaille. Pitkän pohdinnan jälkeen päädyimme hakemaan kisapaikkaa, jonka lopulta saimmekin(tiedon tulemisessa kesti kyllä teknisten syitten takia...)!

Hahmomme ovat Tsukiuta-sarjasta. Tsukiutan idea on, että joka kuukaudella on kaksi personifikaatiota, tyttö ja poika. Hahmojamme en vielä paljasta, koska olen luihu. Prosessia aion kyllä kuvailla.

Haluan nyt ensin valittaa. Tukholmasta en ole löytänyt mitenkään erinomaisia kangaskauppoja... Olen googlettanut, minkä ehtinyt ja käynyt kaukana sinisen linjan päässä etsimässä kangasta, mutta ilman tulosta. Lopulta päädyin tilaamaan kangasta netistä. Miten voi olla, että kangaskaupoissa on kaikkea muuta sälää, mutta perus puuvillakangas puuttuu??? Tilasin btw myös 200 jaardia satiininauhaa!

Ostin vähän aikaa sitten itselleni uudet kangassakset ja ne ovat ihanat! Leikkaa niin nätisti! Tein tänään myös jesarista itselleni mallinuken! Ihan hyvin se minusta onnistui vaikka jesari loppuikin vähän kesken...
Huono puoli on se, että huoneeni haisee voimakkaasti jesarilta...

Koska kangas on vasta matkalla tänne, en pysty kauheasti tekemään muuta kuin vain valmistautua. Opettelin rypyttämään kangasta ja olen tehnyt kaavoja. 
Rypytysharjoituksen lopputulos!

Koulussani järjestetään muuten sellainen House Supper, eli siis joka tuvalla on oma teemaillallinen. Meidän teemamme on Oscarit. Kävin tänään Myrorna-kirpparilta ostamassa itselleni mekon. Ei se mitenkään kauhean Oscar-matskua ole, mutta en jaksa mitenkään kauheasti panostaa. Kuvan voin laittaa myöhemmin kun olen saanut mekon pestyä ja silitettyä. 

Haluan muuten kertoa myös tämän päivän suurimmasta pettymyksestä! Kouluni lähellä on eräs leipomo, jonne olen halunnut mennä. Tänään tilaisuus koitti ja päätin ostaa sahramipullan, joka näytti erittäin maukkaalta ja kaikinpuolin ihanalta. Tunnelbanassa päätin maistaa ja kun olin haukannut ensimmäisen palasen huomasin, että pullassahan oli rusinoita! Minä vihaan rusinoita! Tunsin itseni niin petetyksi. Söin kyllä koko pullan. : I 


2 kommenttia: